Wednesday, November 24, 2010

~masih mencari~


Sebagai pemegang title mahasiswa aku masih mencari kemana arah tujuanku,
kadangkala terasa bagaikan semua yang dilakukan sia-sia,
masih belum mampu hendak menghasilkan sesuatu yang menjadi kebanggaan,
kerana terlalu ghairah dengan hiburan,
sampaikan kadang2 sering terlupa,
dan kadang2 sering terleka dengan takhlif yang diamanahkan kepada aku,
ya betul,
aku masih muda,
masih remaja,
masih memerlukan hiburan,
masih memerlukan keseronokkan,
masih memerlukan masa untuk menyesuaikan diri,
namun itu bukan satu alasan,
kerana tempoh tamat masa kita di dunia ini tidak pernah kira samaada kita tua atau muda,
kadang2 aku termenung,
aku tahu,
namun mengapa aku masih terleka,

Ya Allah tolong lah hambamu ini,
aku x mampu menghadapi semuanya tanpa bantuanmu,
hanya kepada MU aku bergantung Harap....

No comments:

Post a Comment