Tuesday, January 4, 2011

....buang anak macam buang sampah....

huh....geram,marah,kasihan.....itu je yang aku dapat ucapkan...berbalik pada entry aku sebelum ni...aku kat dalam hutan rasa aman je xde dengar pape masalah..keluaj je dari hutan macam2 berita dan masalah yang aku dengar...dalam masa semingu kat dalam hutan dah pelbagai kejadian yang berlaku..kerana apa...kerana sikap bodoh manusia...satu benda yang paling aku bengang sekali yang aku dengar pasal kes buang bayi..bayangkan dalam masa 1 mnggu je dah 2 3 orang bayi dibuang..ada yang ditnggalkan hidup2 dan ada yang dibiarkan mati..nak kata bodoh x mngkin nak kata bangang pon x mngkin jugak...manusia dikurniakan akal, boleh berfikir ...tapi x tahu lah kenapa jadi jugak perkara2 cmni.......kalau binatang pon sayangkan anak kenapa manusia sanggup buang anak.....zaman dah moden tapi fikiran masih di takuk lama ...nak tiru gaya barat yang konon2nya hidop bertamadun padahal gaya hidop mereka x lebih dari gaya hidop monyet pada zaman dahulu..tapi bukan kesemuanya..bukan nak marah kat barat tapi itulah hakikat sebenar diorang......jngalah terlalu menumpukan pembangunan lahiriah semata2 sampai mengabaikan pembngunan rohani...

dah tersasar..berbalik kepada kes buang bayi tadi....korang ingat kalau dah buat benda x baik n sepahkan anak merata-rata dah settle masalah korang...he2..mmng silap besar lah...semua2 akan dinilai di akhirat nnti.....masa2 mungkin barulah korang nak merayu2 mohon ampun...anak ni amanah ALLAh kepada kita..bukan untuk dibuang tapi untuk diasuh , dibelai dan dijaga....so semua orang ada otak@akal yang merupakan kurniaan Allah yang paling bermakna kepada kita pandai2 lah korang pikirkan yang mna baik yang mna buruk....

aku x dapat nak uploud gambar2 pembuangan bayi kat sini sbb aku x snggup nak tengok..

No comments:

Post a Comment