Monday, January 10, 2011

muhasabah diri


mmmm
tetiba je rasa nak tulis sedikit luahan hati...he2
xde pape pon yang specel
cuma satu je nak cakap...
aku mmng boleh tipu orang lain
tapi aku x mmpu nak tipu diri aku sendiri
berpura2 gembira
tapi disebalik kegembiraan ada bnyak tersimpan kedukaan
he2
tapi aku x kisah sbb mungkin orang lain lebih bnyak masalah dari aku
so pesal kita nak tnjukkan masalah kita kat orang lain kan
kalau dah boleh settle sendiri settle je lah

kenapa kita slalu berduka
salah satunya mungkin disebbkan kita x dapat apa yang dikejar atau dikehendaki
aku rasa semua orang pernah lalui kan
apa yang kita kejar, apa yang kita hendak hilang atau terlepas dari genggaman
cuma satu je bagi aku sedih memng sedih kadang kala
tapi mungkin itu sudah suratan yang ditakdirkan

tuhan menggantikan siang dengan malam kemudian mendatangkan siang pada keesokkan harinya supaya kita dapat mencipta sesuatu yang dapat menggembirakan diri kita....
percayalah dengan janji tuhan
DIA x kan datangkan ujian yang x mmpu ditanggung oleh hambanya...

1 comment:

  1. apa yg hg sdey2 kan skrg ni???
    came on la..syer je..
    mgkin aku xleh slesaikan tp sekurangnya xla tertekan sgt ngan mslh hg tu..
    tp aku pelih,hg kta ada kedukaan tp perlu ke he2 tu???urm...

    ReplyDelete