Thursday, July 12, 2012

gua hangin dengan penulis2 sekarang

apa punya ceritalah kat suratkhabar kat malaysia nih
tak habis2 nak mengata sana sini
kalau dulu ruangan gosip sahaja dikategorikan dalam bab fitnah memfitnah ni
kalau macam ni lah sepuluh tahun lagi bungkuslah semua kompeni suratkhabar kat malaysia ni
kalau suratkhabar picisaan ok lah jugak , tapi masalahnya boleh dikatakan suratkhabar arus perdana pun dah  macaam tahik kalau sekali baca...

ni gua mau cakap sikit,keja penulis keja mulia
kalau satu ayat yang korang tulis dapat memberi manfaat kepada pembaca dah berapa bnyak pahala dah korang dapat..
tapi korang bukan tulis satu ayat kan...berpuluh2,beribu,berjuta2 ayat yang korang tulis..
kalau satu masa dahulu penulis menggunakan hasil penulisan sebagai wadah perjuanagan
tetapi penulis zaman sekarang mengunakan hasil penulisan untuk mewujudkan perbalahan..
gua rasa macam zaman dah terbalik..
kita bukan semakin ke arah kemajuan tetapi lebihh kearah kemunduran

dalam hal ni gua nak gunapakai teori Darwin
kalau teori darwin mengatakan manusia berasal dari beruk
tapi teori gua manusia semakin berubah menjadi beruk...bukan secara fizikal tetai secara moralnya
dalam bab penulisan ni gua rasa kebanyakkan penulis2 mengunakan platform ni untuk cari makan
berbanding satu ketika dahulu yang mana penulis2 kebanyakkan mengunakan platform penulisan ini adalah kerana atas rasa tanggung jawab mereka dalam masyarakat.

ada penulis mengunakan hasil penulisan untuk memperjuangkan kemerdekaan'
ada yang mengunakan hasil penulisan untuk menegur kepincangan yang berlaku di dalam masayarakat
ada yang mengunakan hasil penulisan untuk menyampaikan ajaran agama
dan boleh dikatakan dengan hasil penulisan dapat mmberi banyak faedahnya jika kita mengunakannya dengan cara yang betul..

jadi gua nasihatkan jdilah penulis yang membolehkan pembaca mendapat manfaat dari setiap hasil pemnulisan kita bukan bertujuan untuk memecah belahkan masayarakat...

~gua menulis demi sesuapa nasi~

No comments:

Post a Comment