Sunday, July 8, 2012

ini hari cuti punya cerita:lepak KLcc dan Pasar Seni

hari cuti punya hal...tak tau nak kemana
pegi stesen universiti parking moto dan ambik lrt terus ke KLcc
rasa macam mimpi dah dekat setahun tak naik lrt tiba-tiba teringin pula nak naik lrt
dah macam orang gila aku seharian
menapak bagai tiada arah keliling KLcc jalan2 tengok orang ramai
tapi apa yang penting di KLcc adalah KINOKUYA
kawan aku tanya kinokuya tu apa..?
he2...agak2 apa yang aku nak jawab
aku bawak dia pegi kinokuya dan dia kata "owh! kedai buku"...
habistu hang ingat apa....kedai makan
kalau ke Kcc memang tak sah kalau aku tak ke situ tapi sedih aku hanya mmpu melihat

Gaji tak MAsuk lagi macam mana mau beli buku
tapi tak apa sekadar boleh pegang,belek2, baca sinopsis pun dah cukup...cukup bulan aku datang lagi jangan risau

lepas ke KLCC aku ambik lrt ke pasar seni kononya nak tengok orang BERPUISI tapi cari punya cari tak jumpa2 sekali ternampak orang tgah buat konsert jalann...aku layannnnn
tengok kepada penyanyi cun melecun semuanya budak2 lagi...sekali diorang bawak lagu latin lah pulak...lagi lama lah aku melekat kat situ..he2

dah tak tahu nak kemana aku menapak pulak ke petaling street hajatnya nak beli dompet (dompet dah 5 tahun tak pernah bertukar ganti, dah koyak rabak) tapi tak ada jenis yang berkenan di hati..pusing2 Petalin street dua tiga round...ambik lrt terus balik rumah...

mngu depan aku nak g pasar seni lagi...he2...mungkin mendengar puisi atau aku sendiri akan berpuisi....

No comments:

Post a Comment