Tuesday, June 21, 2011

jadi cikgu....



praktikal dah nak habis aku pun tengah pening kepala memikirkan apa yang hendak dibuat selepas habis praktikal ni, dan dengan tiba-tipa pagi tadi dapat panggilan daripada cikgu sekolah lama aku dulu






cikgu:salam boleh tolong mengajar tak



aku:insyallah boleh,tapi mengajar apa?



cikgu:apa yang awak boleh ajar



aku:boleh ja mate dengan bm kalau sains boleh lah sikit-sikit tapi kalau BI jangan..he2



cikgu:ok set jumaat ni boleh mula ajar budak-budak upsr






macamtu lah lebih kurang perbualan aku dengan cikgu aku pada pagi tadi, jadi dengan tempoh masa lebih kurang 2 bulan lebih lagi dekat rumah( cuti semester) maka dengan ini aku terpaksa menjadi cikgu tusyen dekat ex sekolah rendah aku dulu.






cikgu yang tak bertauliah, nantikan ajaran sesat dari cikgu ye murid-murid, he2..tak kisahlah sekurang-kurang terisi jugak masa cuti aku dengan perkara-perkara yang berfaedah daripada melangut tak ada kerja di rumah....






ai betul-betul jadi cikgu lah lepas ni..he2.....

7 comments:

  1. Assalamualaikum Adik, salam balas ziarah. Selamat jadi cikgu. Bagus tu sebagai pengalaman!

    ReplyDelete
  2. habislah., jahanam budak² tu nanti., hahahaha.. :))

    ReplyDelete
  3. ok latu...dah kursus 5taun setengahkan...

    ReplyDelete
  4. baguslah cari pengalaman baru :D

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum..

    jadi cikgu bagus.boleh mendidik sifat sabar..^^

    ReplyDelete